2021. szeptember 5. Csabai Tamás John Knox, kegyelem, Skócia története, George Wishart, Patrick Hamilton, vallási türelmetlenség, Reformáció 0 hozzászólás
Nincs okunk, nincs jogunk tehát megkérdőjelezni a bibliai hit helyreállítására irányuló szándékok létjogát. A posztmodern, amely előtt nincs jó és rossz, csak „más” van, ugyan szívesen szegülne ellen minden teológiai kizárólagosságnak, mi azonban helyeseljük a lelkiismeretet rabigába hajtó tanokkal szembeni hajthatatlanságot. Ez legalább oly mértékben érthető, sőt, egyenesen kívánatos, mint a politikában a fasizmushoz és a kommunizmushoz hasonló ideológiákkal szembeni ellentmondást nem tűrő állásfoglalás.
És mégis, a kegyelem ez egyedülállóan felemelő történetébe rendkívül hamar a kegyetlenségek története „zavar be”.
Nem öncélú játszadozás ez a szavakkal. A vallási türelmetlenség történetét a kegyelem elvétésének jelenségeként értelmezzük.
(2) 1844 (1) 666 (2) a járványszpektikusok és Krisztus (1) a kegyesség titka (1) A kései eső visszatérése (1) állam és egyház elválaztása (1) a nagy küzdelem (1) a pápai vallás (1) bibliafordítás (1) Bonhoeffer (1) Clifford Goldstein (1) dicsőség (1) Edwin de Kock (2) egyház (1) egyházfinansírozás (1) ellenállás (1) Ellen White (1) ellenzékiség (1) erőszakmentes ellenállás (1) feltámadás (1) Galata-kommentár (1) George Wishart (1) hetednapi adventista (1) historizmus (1) jászol (1) Jean Zürcher (1) John Knox (1) karácsony (1) kegyelem (2) középkor (1) Krisztus (1) Luther (1) Metaxas (1) NER (1) olvasói vélemények (1) ökumenizmus (1) összeesküvés (1) pápaság (1) Patrick Hamilton (1) Perintfalvi Rita (1) Platthy Iván (1) preterizmus (1) protestánsok (1) Reformáció (1) Reinder Bruinsma (1) reménység (1) Reménység a veszteségben (1) Ron Duffield (1) Skócia története (1) Soós Attila (1) szabadság (1) szentély (1) teológia (1) teremtés (1) testet öltés (1) Testvérünk lett (1) törvénytaposás (1) Új Fordítás (1) vallási türelmetlenség (1) veszteség (1) zarnokság (1) zsarnokölés (1)